Státní závěrečná zkouška z českého jazyka a literatury (SZZ) se skládá z těchto částí:

- obhajoby diplomové práce,
- zkoušky z mluvnice českého jazyka,
- zkoušky z didaktiky českého jazyka a literární   výchovy,
- zkoušky z literatury.

Nedílnou součástí zkoušky z mluvnice je rozbor textu  (se zaměřením na jazykové prostředky se slohovou platností). Student rovněž musí prokázat znalost odborné literatury jak v mluvnické, tak v literární i didaktické části zkoušky k danému tématu.

 Vzhledem ke značné šíři jednotlivých zkušebních tematických okruhů (zvláště v literární části) je posluchačům při přípravě odpovědi doporučeno postupovat podle následujícího rámcového schématu:

- student přiblíží a charakterizuje danou epochu co do různosti myšlenkových proudů, hlavních filozofických a uměleckých tendencí, (např. výtvarné umění atd.), literárních skupin, směrů, časopisů;
- vyznačí souvislosti s literárním vývojem ve světové literatuře;
- jmenuje a charakterizuje určující osobnosti dané etapy v literatuře;
- uvede konkrétní literární díla vzniklá v určitém období, rozčlení je podle významu a literárních žánrů.

Každý zkušební tematický okruh bude doplněn o dílčí otázky z oblasti teorie literatury a literární vědy.
Examinátor může vést posluchače napříč jednotlivými epochami i jednotlivými literárními žánry. Zkouška je ukončena odkazem na četbu (podle přiloženého seznamu literatury).

Okruhy ke státním závěrečným zkouškám (platné od 1. 11. 2017):

I. Prezenční studium

• Učitelství pro 2. stupeň základních škol (čtyřleté magisterské): Okruhy
• Český jazyk se zaměřením na vzdělávání (bakalářské studium): Okruhy
• Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základních škol (navazující magisterské): Okruhy
• Učitelství pro 1. stupeň základních škol – Okruhy
• Učitelství pro mateřské školy – Okruhy

II.  Kombinované studium

• Český jazyk se zaměřením na vzdělávání (bakalářské, kombinovaná forma): Okruhy
• Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základních škol (navazující magisterské, kombinovaná forma): Okruhy
• Učitelství pro 1. stupeň základních škol (kombinovaná forma): Okruhy
• Učitelství pro mateřské školy (kombinovaná forma): Okruhy

III. Rozšiřující studium

• Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy: Okruhy
• Učitelství českého jazyka a literatury (rozšiřující, dvouleté): Okruhy
• Učitelství pro 1. stupeň základních škol (rozšiřující): Okruhy
• Učitelství pro mateřské školy (rozšiřující): Okruhy


Prezentace: E-learning pro učitele
20. 09. 2018

Prezentace pro předmět E-learning pro učitele je k dispozici zde.

Kamil Kopecký

Číst dál...

Výuka předmětu IIDTČ
19. 09. 2018

Výuka předmětu IIDTČ (Didaktické technologie) bude realizován v podobě blokové výuky od října 2018. Podrobný rozpis termínů bude zveřejněn do konce září. V rámci předmětu budeme pracovat s výukovými aplikacemi...

Kamil Kopecký

Číst dál...

NÁVOD PRO ZÁPIS PŘEDMĚTŮ
18. 09. 2018

ELEKTRONICKÝ ZÁPIS PŘEDMĚTŮ Vážení studenti, níže uvádíme základní postup při problémech spojených s elektronickým zápisem předmětů na semestr. ORIENTACE VE ZKRATKÁCH KATEDER Vaši žádost směřujte vždy na...

Petra Jurníková

Číst dál...

ELEKTRONICKÝ ZÁPIS PŘEDMĚTŮ
18. 09. 2018

Vážení studenti, při elektronickém zápisů předmětů na ZS, prosím, postupujte dle instrukcí, které jste v den zápisu do studia obdrželi od studijních referentek. Žádosti o navýšení kapacit (pouze...

Petra Jurníková

Číst dál...

Seminář NKNMQ - upozornění
17. 09. 2018

Upozornění pro studenty - seminář Nová média a kyberkultura (NKNMQ) bude v tomto semestru z organizačních důvodů realizován kombinací blokové výuky a výuky v 3D virtuálním prostředí (virtuální...

Hana Marešová

Číst dál...