Upozornění - Do doktorského studijního programu Didaktika literatury již nepřijímáme nové studenty!

Charakteristika studijního oboru

Studijní obor Didaktika literatury metodologicky posiluje oblast oborových didaktik. Koncipování oboru Didaktika literatury má vést k rozvoji teoretické i výzkumné základny v dané oblasti a ke zvyšování kvality vzdělávání budoucích učitelů rozvíjením jejich didaktických znalostí obsahu.

Cílem doktorského studijního oboru Didaktika literatury je připravit kvalifikované badatele v konkrétní oblasti literárního vzdělávání, kteří budou schopni samostatně vědecky pracovat a tvůrčím způsobem řešit teoretické i praktické problémy daného oboru. Záměrem tohoto studia je propojení vysoké literárněvědné erudice s odborností pedagogickou a didaktickou. Studijní obor se soustředí na vědecké bádání a samostatnou tvůrčí činnost ve sféře literárního vzdělávání žáků základních a středních škol. Jeho absolventi budou připraveni řešit vědeckými nástroji aktuální problémy současného literárního vzdělávání, podílet se na přípravě budoucích pedagogů i dalším profesním růstu učitelů z praxe.

didaktika pavouk

Profil absolventa studijního oboru

Absolvent doktorského studijního oboru Didaktika literatury bude vybaven teoretickými znalostmi a badatelskými kompetencemi v oboru didaktiky literatury. Vyznačuje se schopností identifikovat hlavní didaktické problémy, řešit je vědeckými metodami a aplikovat teoretické znalosti při konstrukci a organizaci výzkumných šetření. Projevuje schopnost argumentovat na vědeckém fóru a publikovat na odpovídající odborné úrovni.

Absolvent oboru Didaktika literatury je připraven pracovat v oblasti vědeckého výzkumu a v oblasti vysokoškolské výuky, zapojit se do přípravy budoucích učitelů. Může se profesně uplatnit na vědecko-pedagogických a na vědecko-výzkumných pracovištích či na klíčových odborných pozicích jednotlivých stupňů vzdělávání. Absolvent studijního oboru disponuje výstupními znalostmi prohloubeného literárního i metodického základu oborové didaktiky a současného stavu vědeckého poznání a metodologie didaktického výzkumu. Lze předpokládat, že o absolventy projeví zájem vědecky a pedagogicky orientované organizace a instituce, ale také státní správa a úřady s pedagogickým a kulturním zaměřením.

Materiály ke stažení

Organizace studia DSP

Stručná charakteristika DSP

Témata disertačních prací

Individuální studijní plán

Garant studijního oboru

doc. Mgr. Jaroslav Vala, Ph.D.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


Literární soutěž "Literární cena Vladimíra Vokolka 2023"
01. 12. 2023

Vážené studentky, vážení studenti, dovolte nám, abychom Vás informovali, že Statutárním městem Děčín a Městskou knihovnou Děčín, p.o. byl vyhlášen již XXVI. ročník literární soutěže „Literární cena...

Libuše Kalová

Číst dál...

Waldorfské lyceum hledá učitele/učitelku ČJ
07. 11. 2023

Vážené studentky, vážení studenti, dovolujeme si zveřejnit nabídku práce Waldorfské střední školy Olomouc s.r.o., která hledá učitele/učitelku ČJ.   "Waldorfská střední škola Olomouc s.r.o. Učitel...

Libuše Kalová

Číst dál...

ZŠ a MŠ Potštát hledá učitele/učitelku ČJ pro 2. stupeň ZŠ
06. 11. 2023

Vážené studentky, vážení studenti, dovolujeme si zveřejnit inzerát ZŠ a MŠ Potštát, která hledá učitele/učitelku ČJ pro 2. stupeň ZŠ.    "Do svého týmu hledám posilu na pracovní pozici Učitel/ku AJ nebo ČJ...

Libuše Kalová

Číst dál...

Učitel/ka ČJL na Střední škole designu a módy, Prostějov (zkrácený úvazek)
26. 10. 2023

  Vážené studentky, vážení studenti, dovolujeme si zveřejnit pracovní nabídku Střední školy designu a módy, Prostějov: "Střední škola designu a módy, Prostějov hledá na školní rok 2023/2024...

Libuše Kalová

Číst dál...

Možnost zapojení se do organizace Českého dne (Česko-britská mezinárodní škola)
19. 10. 2023

Vážené studentky, vážení studenti, dovolujeme si zveřejnit nabídku Mgr. Kamily Krejčí, z Česko-britské mezinárodní školy, zapojit se do organizace Českého dne: "Dobrý den, Obracím se na Vás s...

Libuše Kalová

Číst dál...